Sunday, December 20, 2009



nilah ank pokok bayam yg aku tanam.. chumel x? marilah cintai alam sekitar kwn2 =p





aku dh memusnahkan segerombolan pokok pakat a.k.a rumput nie semata2 nk tanam sayur.. adekah patot? bersalahkan aku ey dlm konteks ini? =p



a) amat bersalah..rumput pon nk hidup gak..
b) xah.. bese r tuh.. org len siap potong rumput pakai mesin.kau cabut jer.. =p





mak aku ckp tgn aku kena sental2 n cuci bersih2 lau x,.. xleh mkn.. hek4 pas dh ciap tanam bru aku tny sal sarung tgn kt mak aku.. aisehh haper darrr!




2batas jer.. belah kiri aku tanam ank bendi kanan lak pkok bayam.. wahai anak2 sayur ku membesarlah kamu dgn sehat n chomel2 yer.. nnt aku nk mkn.. =p


ALKISAHNYER......

hah pas subuh pg td.. aku ngan penuh semangat turun nk berkebun.. hehehe sajer boring2 kan.. lgpun aku tengok dlm peti ais tuh dah xder paper.. asek nk kena beli jer.. ish.. aku lak selaku chef kt dapur umah aku nie rasa adalah patut utk aku save bajet.. n juga xsemena2 menyertai misi menghijaukan bumi.. adaker?? hehehe per2 jerlah..

fuh bru ku tahu cangkul itu sgt berat! hik3.. maklumlah selalu tekan2 keyboard jer..
mencangkul 2 batas tanah wat aku rasa mcm g jogging seround kt taman tengku anis yg aku selalu jog tiap2 pagi tuh..( sajer gtahu yg kiter ni rajin g jog nk kuruskan badan mcm aizat!) kwa3

tadaaa!! aku berjaya menanam pokok bayam n kacang bendi.. yeah! so aku dengan jayanyer merasmikan dan menamakan tapak perkebunan ini sbg zuana's green zone.. hehehe..

2 comments:

  1. pas nie tanam kangkung pulak yer.. kangkung goreng ikan bilis dodap.. =)

    ReplyDelete
  2. waaa... mesti seronok bercucuk tanam..:) dpt hasil yg fresh dan dijamin bersih dari penggunaan racun dan baja kimia lagi tu... nice

    ReplyDelete