Monday, August 23, 2010

kata hati..

salam readers

sorry entry kali ni sgt xberilmu n xbermanfaat... entah kenapa bulan poser ni sgt menguji aku.. byk sgt mende wat aku ase mcm nk giler... sal pektikal xyah ckp lah.. sume aku indipendent sndiri.. ase mcm terkial2 tepon sana sini mtk nk wat pektikal kat sesebuah company tuh tp hampeh asyik2 kena reject.. emel dh berpuluh tp xberbalas.. nk anta surat.. tp xder yg tol2 0 utk dimintak sbb dh kol tuh asyik kena reject.. sedey n ase down.. interview keje pn mcm ni.. nk mtk pektikal pn mcm ni.. mmg aku ni malang laa.. aper lah nasib.. org kata xbaik meratapi nasib.. tp aku xtahu nk ckp caner sbb dh aku mmg xpernah bertuah.. kabel pn xder.. parent org kampung.. ner lah kenal saper2.. sgt susah.. bese lah tuntutan hidup sekarang ape2 pn sume pakai kabel.. guna pintu belakang sumer.. xder saper dpt tlg aku dalam bab ni.. aku pn mmg xpernah kenal or berkawan ngan org besar2 ni..

ekceli lately aku ase sgt2 lonely... aku xtahu naper aku ase mcm hidup sorang2 jer even aku duk beramai.. bila makan sama2 aku tertunggu2 saat org igt aku n nk share mende2 yang dia ada ngan aku.. pernah r skali tuh time bagi2 mknn aku tggu org pggil nama aku nk bg skali.. mgkin xder saper perasan aku wktu tuh.. time 2 aku ase sonoknyer lau aku ada kwn baik.. mesti kami akn saling cedokkan makanan utk 1 sama lain.. tuangkan air sumer.. so sejak dr tuh,. aku ase bek aku mkn per yg aku der jer.. jgn mgharap sesuatu yg bkn milik kiter.. kwn2 aku baik2 tp aku xder kwn rapat pn.. means that if kiter needs someone she always be our side.. n kiter ley share everything ngan dier.. ase mcm nk balik umah jer.. tp entah la.. aku trauma lg.. maaf boleh tp jd mcm dlu.. xmgkin..

aku tahu kena kuat semangat n sabar hadapi sume ni.. xhabis2 asenyer ujian tuhan ni.. aku kena tanggung sumernyer.. telan jer lah sumer.. aku masih mgharapkan tuah dan sesuatu akan berubah... walaupun aku xpasti bila aku akan dapat perubahan tuh... mgkin aku akan dapat bila aku dh xperlukan ianya lagi.. selalunya mcm tuh la... berat asenyer tp aku tahu org kt luar tuh der lg berat ujian yg tuhan bg..

sumer ni mainan emosi.. beselah bila hati sudah pandai berkata2...

2 comments:

  1. ini lah hidup Zu,kdg2 mmg kita keseorangan.tp bila ada yg sudi bersama seharusnya di hargai sebaik mungkin :)

    ReplyDelete