Monday, February 28, 2011

tips elak perut buncit..





hello readers

salam sume..

rini nak kongsi tips sikit.. xde lah tips sangat pun sebab aku rasa ramai gak yang dah tahu kot..
benda simple jer.. xsusah pun.. cuma kena biasakan diri lau betul-betul nak lah kan..

1. ok lau nak jaga perut xnak bagi buncit rutin harian kena sit up lah kan.. tuh benda basic jer.. TAPI xsume org ley buat tol x? sikap malas tuh yang kiter kena kikis.. aku pun malas gak.. kekadang xbuat jugak.. hihihihi tapi yerlah kenalah perbaiki lepas nih...

2. selepas makan jangan terus minum air okey.. minum lepas setengah jam or sejam.. sila jauhi air sejuk atau air berais.. nih nak elak perut buncit lah kan kalau nak jaga kesihatan lebih bagus jangan minum terus air bergas, air manis dan seumpamanya..

3. lau nak kurus dan jugak nak elak perut buncit minum air dulu sebelum makan.. dan selalulah amalkan makan semasa lapar dan berhenti sebelum kenyang ok.. jangan makan buah lepas makan makanan berat tapi makan buah sebelum makan makanan berat tuh...

4. kalau nak elak perut buncit jangan makan buah tembikai.. erkk aku xretilah nak hurai tapi nih ada dalam surat khabar yang bahagian kesihatan tuh.. buah yang elok dimakan buah epal dan pisang...

5. kalau rajin poser lah hari isnin dan khamis untuk rehatkan bahagian perut kiter.. nih tidak tiap hari melantak suap sume dalam mulut.. lagipun kan sunat poser hari isnin atau khamis.. ingat yer korang apa yang kiter makan tuhlah yang akan bg efek pada kiter seksok.. tapi xsume org rajin kan nk poser hari isnin atau khamis nih.. badan nak pakai lama beb.. bukan sehari dua.. so kenalah pandai jaga.. bukan saja nak bagi cantik tapi yang penting nak SIHAT ok...


notes: tips2 aku nih bukan reka2 sendiri tapi lebih kepada apa yang aku baca...

p/s: kalau ada yang nak share tips lagi aku lagi seronok.. korang bg lah link.. nanti aku terjah blog korang pulak untuk baca tips...

4 comments:

  1. uwaaa..perot sye boncet.. gara2 mls sit up, xjga mkn.. :(

    ReplyDelete
  2. thx.then, i'll follow the tips ;)

    ReplyDelete
  3. Salam Zuana,

    i ada tag u utk join contest.
    link di sini ye :)

    http://nonaswc.blogspot.com/

    ReplyDelete