Tuesday, March 22, 2011

hurt..

sudah lama kami begini..
sudah lama menderita..
hati dan perasaan bagai diragut..
kadang kala aku seperti tidak kenal erti keluarga bahagia..
aku tidak tahu apa itu kasih sayang..
aku mahu senyum..
aku juga mahu gembira sekali lagi..
aku rindu saat kita masih bersatu..
kenapa begini..
kenapa buat kami begini..
kenapa harus jadi begini..
pertanyaan kami tiada noktah..
aku tidak tahu...
dia masih ada atau tidak..
masih ada cinta atau tidak..
masih ada sayang atau tidak..
mengapa kami harus dihukum begini..
salahkah kami menagih sedikit kasih..
sedikit perhatian..
aku kesal..

jasad yang ada tapi roh dibawa lari...
oleh siapa?
si durjana..
enam tahun sudah berlalu..
bila mahu kembali kepada kami?
bila mahu bahagia?
bila mahu seperti dulu lagi?
kami sudah tidak berharap lagi..
kami sudah redha..

aku kasihan pada adik..
dia hanyut..
dia mahu jadi dewasa..
dia mahu kenal dunia..
dia mahu dipimpin..
dia mahu kasih sayang..
dia juga mahu..
apa yang aku pernah rasai..
suatu masa dahulu...
walau cuma sementara..

aku harus maju..
tuju syurga dihadapan..
hentikan tangisan ibuku..
pulangkan semula kebahagiaannya..
semoga kali ini kekal abadi...

sayangku padanya sudah lupus..
perasaan itu sudah tidak wujud..
pabila setiap kali dia buat airmata ibuku menitis..
tuhan itu maha adil..
semoga dia sedar suatu masa nanti..
semoga waktu itu tidak terlalu terlambat buatmu nanti................



p/s: kdg2 org xpaham nape kiter susah nk senyum...

1 comment:

  1. sabar ye zuana...
    akan ada hikmah bg stiap kesusahan yang melanda....

    ReplyDelete