Thursday, June 16, 2011

bak kata datuk.. eh tak dapat 1 sem pun nak nangis ker?

arini 17jun result akhir degree dah keluar...
nih yg memang last lah... result aku bese2 jer lah...
tapi alhamdulillah tak berubah pointer,..

tapi sedikit sedih dalam hati sebab nih kan personal record..
aku dapat anc utk diploma.. kalau 1 sem time degree nih yg aku tak dekan tuh aku ley ubah...
ianya akan jadi memori yang paling indah untuk aku kenang sepanjang hidup..
aku dapat anc untuk diploma dan degree...
tapi aku bersyukur dengan apa yang tuhan dah bagi sekarang...
aku tak nak compare dengan orang lain sebab kalau aku compare memang result aku tak gempak pun... aku bukan dak pandai.. otak aku nih lembab sikit... jenis blurrr je manjang..

mungkin rezeki yang tuhan bagi kat aku nih sebab aku nih seorang yang agak rajin..
aku bukan nak bangga diri tapi kalau aku nak kan menda tuh aku akan usaha...
then kiter tahu.. eh tak sangka aku mampu?
lumrah lah tuh kan.. sume orang pun tahu.. tapi berapa ramai mampu buat? ask yourself..
aku tak pernah lah nak dapat 4.0 ker or even paling koman 3.8 sekalipun...
paling tinggi penah aku dapat samaada semasa diploma dan ijazah hanyalah 3.79 sahaja...
hanis zalikha jauh lagi pandai sebab die sama kos dengan aku tapi dier dapat 3.92...
tuh pun time diploma part 3 tuh result aku 3.79 sebab sem tuh aku target 3.8...

tapi ralat kan bila kiter cuma terlepas 1 sem...
which is part 3 iaitu 1st sem memula start degree ( aku dak diploma sebab tuh start ijazah dengan part3 terus.. dak yang masuk ijazah guna matriks jer start dengan part1) aku tak dapat score part 3 tuh...
masa tuh lah memula aku buat blog nih.. aku tulis betapa menyesalnya aku sebab berada dalam keadaan dilemma... aku kan tak nak sambung ijazah pada mulanya... aku nak keje pas diploma tuh.. then buat degree nih part time... tapi mak aku tak kasik... dia takot aku kawin! (padahal aku boyfriend pon tarak) kang tak tersambung ijazah nih haaa dia cakap... dia tak percayakan aku lah kiranya aku cakap nak buat ijazah partime tuh... sebab bagi dia bila dah completed ijazah baru completed belajar.. so dia nak completed ijazah baru keje... mungkin dia tak tahu pasal master dan phd.. KALAU DIA TAHU???? mampus aku pas dapat phd baru ley keje gamaknyer.. ahahahaaaa

so memula start sem degree tuh aku macam acuh tak acuh nak belajar... yer lah aku kan tak rela.. aku dapat offer akhir bulan 2.. so macam dah separuh jalan jugak lah sebab bulan 3 orang dah sibuk nak kuiz,.ngan test.. bulan 4 dah final.. last2 aku turutkan jugak kata mak aku sambung ajelah degree nih haaa.. at that time baru lah aku terhegeh2 nak tol2 pahamkan apa aku belajar selama nih... kalau tak masuk kelas jer jasad jer ada kat kelas tapi hati kat lain... fikir nak keje jer...

sedey lah jugak... sekarang.. rasakan! huuuuuu sedey woooo... 1 sem jer....
time interview government harituh datuk naina dah cakap..

datuk: u dapat bape sem dekan diploma dulu?
aku: alhamdulillah anc datuk..
datuk: untuk ijazah pulak?
aku: 1 sem saya terlepas..
datuk: ekeleh u nih... 1 sem jer pun.. tuh pun nak nangis ker?

yup! 1 sem tuh yg buat saya nak nangisnyer... kalau dah memang tak dapat 2 sem or 3 sem tuh tak lah rasa ralat sangat... dulu penah gak berazam nak tebus balik 1 sem nih kalau aku dapat yang lain2 dekan lepas nih kira macam repeat lah sem 1 tuh balik tapi fikir balik tak berbaloi lah.. mungkin kalau aku sambung master ker lepas nih aku "topup" lah balik...

p/s: jeles ngan kawan2 yg dapat anc untuk degree nih... tahniah nor shahida.. my cute housemate.. disini saya ingin luahkan betapa jelesnyer saya dengan awak... hiks! tapi itu rezeki awak kan.. saya dah merasa zaman diploma dulu.. saya tahu perasaan excited nak konvo nanti.
sonok gak berkongsi kegembiraan dengan housemate aku sume.. kami 8 orang sume dapat 1st class degree.. alhamdulillah.. good luck in your future cuya,kak t,aini,dina,shan,dikyus,shida.
aku sayang korang sume.

2 comments: