Tuesday, July 5, 2011

ajal maut ditangan tuhan semoga dia tenang disana

5 julai 2011 dalam kul 10pm lebih tadi aku dikejutkan dengan berita sepupu aku yang telah kembali ke rahmatullah... mengalir gak air mata aku... sedih sangat... aku tahu dia ada kanser tapi sebab sekarang nampak dah ok aku ingatkan dah tak de paper lah.. tetiba kuman merebak lagi sampai bawa maut... benda tuh berlaku dalam sekelip mata jer...

sungguh aku tak sangka sekelip mata dia tinggalkan sedara mara sume.. even aku nih bukan lah adik beradik dia tapi kami pernah gak lah rapat suatu masa dulu masa kecik2..siap mandi sesama lagi.. kami membesar bersama... dia pun tak de kawan masa kecik2 dulu sebab dia anak bongsu.. beza jauh sikit dengan abang dier... dari kecik sampai lah dah remaja kami kawan.. sepupu aku tuh lelaki.. bese lah bila dah besar kami dah kurang lah sikit... aku pun tak lah rapat sangat dah dengan dier... yer lah jadi segan kan... tapi time raya mesti tegur macam bese lah..sebab dier suka buat lawak... rindu sangat dengan lawak2 dier...

tetiba raya tahun nih dier dah tak de... sedih sangat.. macam manalah mak sedara aku... patot lah baru2 nih kerap betol msg2 dengan aku padahal sebelum2 nih jarang betul dan tak pernah la nak msg2 aku...aku siap perli cakap nape caring semacam jer nih... rupanya tuh petanda dia nak tinggalkan kami semua... masa aku taip nih pun rasa semua kenangan2 aku dengan dier masa kecik2 dulu berlegar2 dalam ingatan... ralat sangat tak dapat jumpa dier masa hayat terakhir dier... macam tak sangka lah dier akan pergi malam nih sebab aku baru ingat nak melawat dier pagi esok... sedihnyer....

p/s: aku baru tulis status fb aku "July please be nice to me" sangat nice july... =(
sob3 aku harap sepanjang hayatnyer dier dah maafkan segala kesalahan yang aku pernah buat kat dier... aku harap jugak mak sedara aku pun tabah dan jugak maafkan aku sebab tak sempat pergi melawat... aku doakan dier tenang disana... amiiinnnn

2 comments:

  1. zu,ape nama sepupu zu tu?sbb senior kuyam ada gak meninggal sbb knser drh 2hari lps..mn tau tkt org sama

    ReplyDelete