Friday, March 30, 2012

kosong? kemana arah tuju?

dulu masa kecik2.. ape2 nak buat sume tak boleh..
kena ikut mak ayah..
time tuh rasa cm.. fedup lah.. asek2 kena ikut jer sume orang cakap.
ceh berlagak kan?
sekarang bila dah besar.. sume kena buat sendiri..
tak tahu pulak nak buat apa..
sebab tuh kita hidup kena ada matlamat..
set satu target.. lepas tuh berusaha nak capai..

sekarang aku dh capai tahap tuh...
aku tahu aku kena set 1 target..
kalau tak aku nih hidup macam xde arah tuju..
sekarang aku HR exec.. tapi smpai bila nak jdi HR exec dan keje kat company yg sama jer kan?
aku nak jugak keje kat nestle or bank.. cewahh specific nak masuk nestle.. i mean yg menjamin la.. mcm government ker... so back to the story..
aku nak capai cita2 zaman aku kecik la aku igt...
iaitu aku nak jadi ahli psycology..kalau ada rezeki lebih aku nak bukak klinik..
aku kena amik master kat australia dan PHD kat UK..
kalau nak diiktiraf sebagai pengamal ahli psycology yang terlatih..
sekarang aku dh keje.. so kadang2 masa tuh terbatas sikit nak wat research lagi sal ni,. tapi aku igt aku nak kumpul duit dulu.. dan kumpul pengalaman... cita2 tuh aku akan cuba capai 1 per 1.. slow2.. mungkin nanti aku jumpa orang yg sesuai untuk tolong aku capai cita2 aku...
berangan tak salah kan?
aku target dlm umur 35 ker aku berpeluang nak sambung master kat australia tuh,.
dan umur 40 ker ley sambung PHD plak.. bukan dlm masa terdekat.. tp still ape2 pun in future kiter tak tahu ape akan jadi kan..
tapi insyaALLAH aku akan cuba..

tentang Master MBA yg aku pernah cerita aku nak amik tuh
aku dah quit.. 1st..dulu aku plan nk jadi lecturer.. so better aku amik master sbb dh alang2
aku kena bond kat company sekarang selama 2 tahun dan uitm shah alam pun sebelah rumah jer..... then aku find out yang MBA bukan yg terbaik utk aku kalau aku sekadar nak jadi lecturer.. aku kena cari 1 subjek yg aku rasa betol2 confident nak ajar.. so amik master yg bersesuaian.. plus aku masih tak stabil.. yuran MBA mahal.. ley cakap sebenarnya aku silap amik course la.. org2 yg amik MBA tuh sume sbb nak naik pangkat dan career development..yang mana diorang mmg dh keje lama.. bukan fresh grad mcm aku.. bila nak tukar course.. susah ketua program nak lepas mungkin sbb setiap fakulti ada kepentingan dia sendiri ( yuran lerr tuh). aku bukan tak refer pada sape2 masa nak sambung master nih... aku silap sbb aku fikir aku mmg diploma dan degree business so mmg kena smbung MBA... orang2 yang baca nih mmg akan cakap aku bodoh pun.. yup aku admit.. aku masih fikir belajar master nih macam degree dan diploma dulu.. tapi bila kiter dah alami sendiri baru tahu.. ye lah aku kan fresh grad.. so masih terbawak2 belajar degree dulu.. WTF kan aku ni... hurmm biar lah benda dah lepas... so as a result aku dah di black list uitm.. xley apply lagi dah... kalau pun nak smbg blaja lepas nih universiti lain.. uitm dh xley lg dah... uitm bukan dihatiku lagi... sob3..

kawan2 pembaca yang sudi membaca.. thanks yer.. mmg betul sejak kerja.. dah xde masa nak update.. apa yang dicatat disini hanyalah story merapu saya yang suker berangan...

No comments:

Post a Comment