Sunday, April 20, 2014

kisah kawin part 1 - tema kaler perkahwinan

seperti yang saya janjikan.. hehe dh mcm pengacara nona dah.. ahahahaaa
sambungan kepada entry yang seblum ni saya nak cerita pasal kisah kawin saya..

banyak benda kan kalau cakap pasal kawin..
katering..pelamin..baju..mekap.. alahaiiii banyak lah..
dari sekecil2 benda sampailah kepada bnda besar..
kecil2 tu mcm hiasan atas dulang hantaran.. sampailah bab cincin dan katering..

untuk majlis perkahwinan saya.. tema yang dipilih adalah hijau epal dan krim..
ok bab ni kelakar.. kenapa saya pilih kaler tu??
ini semua sebab farah af2!! ahahhaa

untuk lebih puas hati boleh tgk link ni nah : http://beautifulnara.com/60-gambarmajlis-perkahwinan-farah-af2-johan/


i basically love everything about her wedding! dari design baju.. make up.. ok semuanya cantik..
dia pun nampak cantik.. xover sangat.. sangat sederhana bagi saya..

ok dalam hati dh cakap saya nak kaler hijau epal dan krim. so masa pergi tengok baju kawin.. mak andam tanya.. ape kaler tema.. terus cakap hijau epal dan krim.. (tapi dalam hati dh goyah sebab tengok baju2 kaler lain pun cantik jugak tapi dah tercakap hijau epal dan krim kan.. so tak nak la tukar2 dah.. ekeke saya cepat gelap mata.. ahahaha )

mulanya baju kaler hijau epal tu xde kat kedai die.. tapi dia offer nak jahitkan.. so saya pn dgn tangan terbuka terima ajelah.. then hasilnya... tadaaaaa!!!





ok tak ok tak??? ahahahahaaa alhamdulillah...segalanya berjalan lancar.. ada sikit2 jela yang tak bape puas hati bab doorgift.. ahaha tak pe itu nanti part seterusnya..

nampak lain bebenor la kan dengan si farah af2.. ahahaha banyak masalah sebenarnya.. biasala orang cakap dugaan nak kawin kan.. kepada bakal2 pengatin saya nasihat jangan la jahit baju!!! seriusly!! buat kite rasa tak tenteram aje dan boleh effect keseluruhan proses persiapan kawin tau.. baik amik baju yang dah siap.. tapi kalau rasa nak amik yang jahit sebab lebih selesa itu terpulang la kan.. masing2 punya pilihan.. dalam kes saya.. saya tak nak pun jahit baju tapi sebab kaler baju yang saya nak kat kedai itu xde yang ikot tema hijau epal sebab tu mak andam saya offer nak jahit.. kain dan baju dia beli dan jahit.. design aje ikot design saya.. hehehee nanti saya hurai lebih lanjut dalam next part. khas untuk baju..

korang2 sume yer.. terutama bakal pengantin bagi pandangan,, pendapat peribadi saya ni..kalau tak setuju again terpulang pada individu.. saya rasa kalau nak pilih tema better pilih yang kena dengan warna kulit.. kena dengan diri sendiri.. tema yang melambangkan yourself.. you tengok benda itu then you akan cakap.. ok thats me..

untuk diri saya.. merah not suits me well.. thats my opinion. even dlm almari saya pn tak banyak baju merah.. my faveret kaler is actually purple! ahahahah again.. photo kawin saya sangat hijau kerana farah.. ahahaha thanks farah.. you punya impact sangat kuat kepada mjlis perkahwinan saya... ahahahaha

next entry saya akan cerita pasal pelamin.


2 comments:

  1. tahniah dear!
    aemoga bahagia till jannah

    ReplyDelete
  2. Zellaaaa! Kangan bangat sama kamu... :) kenapa dh xtulis blog lg dh?

    ReplyDelete