Thursday, April 24, 2014

persiapan kawin pelamin - part 2

okay sambung balik..

ahahahah amik mood gumbira yaa semua.. ehehe
harini nak cerita pasal pelamin pulak.. masa saya kawin dlu pelamin saya adalah pakej sekali dengan baju.ok
berikut adalah pakej pelamin saya :

1.pelamin
2. baju 4 pasang (putih akad nikah, hijau bersanding, purple mjlis sambut menantu dan kuning utk outdoor)
3. makeup yang ada dalam pakej 2x then saya tambah 2x lagi so jadi 4 kali..sehelai baju sekali mekap.
4. hiasan dalam bilik
5. hiasan meja pengantin untuk makan beradap
6. pintu gerbang
7.bunga tangan
8.gambar 40 keping
9. tmpt cucuk bunga telur (saya lupa ape namanya)
10. dulang hantaran dan alas dulang hantaran
11. bantal akad nikah
12. aksesori pengantin
13. payung



                                                                   baju akad nikah



                                                              hiasan makan beradap

                                                                   majlis bersanding



                                                              majlis sambut menantu



                                                    bju ni pakai untuk photoshoot outdoor


ok itu aje yang saya dapat ingat. total = rm2200


masa majlis saya dan majlis belah lelaki orang dah tak masuk dalam bilik. tak macam dlu.. zaman sekarang dah memang tak de yang masuk sampai ke bilik.. so kawan2 yang nak kawin tu rasanya mungkin tak payah amik kot untuk hiasan bilik. kalau nak amik..saya cadangkan amik mini pelamin bagi yang tak bersanding mcm saya. saya tak bersanding sebenarnya.. pelamin tu utk bergambar shj.. gambar hiasan bilik tak de pulak,.

jadi pengantin pulak memang sangat2 penat.. mcm time saya dlu.. saya nak kan tarikh 14 feb tu.. so sebab tu asing mjlis akad nikah dan majlis bersanding.. saya nikah malam 14 feb dan bersanding esoknya 15 feb tu.. kalau tak nak penat better buat 1 hari aje.. akad nikah pagi dan sanding petang. saya dulu bukan tak nak buat cm tu tapi mcm yg dh di explen tadi.. saya nak tarikh 14.. 14 tu hari jumaat. kwn2 dan akak saya keje. paling awal boleh smp malam 14.. sbb tu sy buat sanding 15 feb.. ehehehe

alhamdulillah semuanya dah setel.

ok next entry katering..



No comments:

Post a Comment